352 916 megválaszolt kérdés

orvoskereso
search.gif Keresők... Írja kulcsszavait a kívánt mezőbe!
Dr. Hamvas Ferenc

Dr. Hamvas Ferenc válaszol

Dr. Hamvas Ferenc

szülész-nőgyógyász szakorvos

pszichoszomatika, magnetoterápia, homeopátia, ÉFT

Frissítve: 2015. március 3. 18:58
előző oldal  5536 5537 5538 5539 5540  
menstruáció  2015. március 3. 18:57   #110790 

Tisztelt Főorvos Úr!

Bocsánat,hogy ismét zavarom,csak annyit szeretnék kérdezni,hogy ugye a ciklusom 7.napján volt a resectoscopiám és most van az első mensim a műtét óta.Viszont a 2.napon vagyok és alig van pár csepp vérzés.Ez normális?Mert 3 hete volt a műtét,ennyi idő alatt azért némi nyálkahártyának csak le kellene válni,nem?Semmi görcsöm sincs,ennek viszont nagyon örülök.:)
Köszönöm a válaszát!
Mónika


Kedves Mónika! Én ebben nem látok semmi abnormálisat. Szeretettel üdvözli dr. Hamvas Ferenc

Mikortól?  2015. március 3. 18:51   #110789 

Kedves Doktor Úr!

Az előző ciklusom elején Normixot kellett szednem. A gyógyszer abbahagyása után kezdtem el a 7 napos szünetet követően a fogamzásgátló szedését. Most rendre megjött a mensesem. A kérdésem az lenne, hogy újra visszaállt a védettsége a gyógyszeremnek?
Illetve, ha legközelebb antibiotikumot kell szednem, az abbahagyása után hány nap múlva véd újra a gyógyszer?

Köszönöm szépen a választ,
Bernadett


Kedves Bernadett! Ön védett, és csak akkor szükséges kiegészítés, ha éppen antibiotikumot szed. Szeretettel üdvözli dr. Hamvas Ferenc

Vérzés2  2015. március 3. 18:35   #110788 

Tisztelt Doktor Úr!
Korábban felkerestem a lyndinette 30 mellett előforduló vérzés témájú kérdésemmel. Azonnal el is mentem orvoshoz, ő aztmondta hogy ez normális, meg sem vizsgált. Azt olvastam hogy az antibiotikum szedésétől is lehet ilyen probléma, viszont antibiotikumot csak a gyógyszer mentes héten szedtem, ez után rendesen egy időben szedtem 17 napig a fogamzásgátlót ekkor jelentkezett a vérzés. Aggódom hogy csökkent a gyógyszer hatása ezért jelentkezett vérzés. Viszont ha csökkent a tabletta hatása akkor lehet esély terhességre is? Milyen biztonságosabb megoldások léteznek a fogamzásgátlásra?
Nagyon köszönöm válaszát!


A vérzés nem jelent hatáscsökkenést, de amit ír, az számomra nem megnyugtató. Fogamzásgátlási tanácsot ismeretlenül sajnos nem tudok adni.

menstruácio  2015. március 3. 18:30   #110787 

Tisztelt doktor ur! olyan kérdésel fordulok önnhöz hogy az 1 napos menstruácio ami nem is sok egyáltalán normális? utalhat terhességre? köszönöm válaszát.


Elvileg utalhat, de ha nem terhesség, akkor semmiképpen sem fogadható el normálisnak. Természetesen csak akkor, ha ismétlődik!

Késés  2015. március 3. 18:27   #110786 

Tisztelt Doktor Úr! Két hete késik a menstruációm. Óvszerrel védekezünk a párommal. Teszteltem 7 és 10 nappal a késés után, negatív lett. Mivel deréktáji és hasi fájdalmaim is voltak/vannak, elmentem ma nőgyógyászhoz. Egyébként is aktuális volt már az éves rákszűrés. Az orvos mindent rendben talált, vizsgálat során terhességet nem állapított meg, és a folyásom sem volt rendellenes. Beutalt vérvételre a hormonok miatt, szeretnék egyébként is áttérni fogamzásgátló tablettára, ehhez szükség volt rá. Valamint jövő hét szerdán megyek nőgyógyászati ultrahangra. Fél éve volt hasi ultrahangom epefájdalmak miatt, akkor szerencsére a petefészek és a méh körül mindent rendben találtak, így gondolom komoly probléma nem lehet.
A kezdeti aggodalmak után rájöttem ma, hogy sokkal többet járok mosdóba is, illetve inkább vesetájéki fájdalmaim vannak, így felfázásra gyanakszom. A kérdésem az lenne, hogy a felfázás okozhat-e ilyen hosszú késést? Valamint ha esetleg még sem sem felfázás árthat-e ha tőzegáfonya kapszulát kezdek szedni és cickafarkfű teát iszom és készítek belőle ülőfürdőt?
Válaszát előre is köszönöm, további kellemes estét!
Kata


Kedves Kata! A cickafarkfű okozhat ilyen tüneteket. Szeretettel üdvözli dr. Hamvas Ferenc

Korai menstruáció  2015. március 3. 18:19   #110785 

T. Doktor Úr!
Lányom 12 éves, és immár második alkalommal az előző után két héttel jött meg a menstruációja, mely 5-6 napig tartott.
A kérdésem, mi okozhatja ezt, mit lenne célszerű megnézetni ahhoz, hogy a problémája havi rendszerességre álljon be?
Köszönettel: Antervics Gábor


Kedves Gábor! Ebben a korban ez még túl nagy igény, kérem hogy ezen ne rugózzanak, mert nincs semmi kóros jelentősége. Szeretettel üdvözli dr. Hamvas Ferenc

Vérzészavar Mirena  2015. március 3. 18:17   #110784 



Kedves Doktor Úr!

2012. szeptemberében az orvosom javaslatára Miréna spirált helyezett fel, 34 éves vagyok (második gyermekem születése után Lilly Gold-ot használtam, de sajnos ez nagyon bő és hosszan tartó (10 nap) vérzést okozott, ezért is volt "szimpatikus" a Miréna. Felhelyezése után fél évig jelentkezett a pecsételő vérzés, majd megszűnt, a menstruációm minden hónapban jelentkezett, pecsételő vérzés formájában, max. 3-4 napig. Ez egy nagyon kellemes időszak volt. A problémám decemberben kezdődött, azóta ugyanis egyre rövidülnek a ciklusaim, 23-25 naposak lettek, pecsételés jelentkezik, majd 3-4. napon enyhe, de élénk színű vérzés, majd ismét pecsételés és ez akár 7 napig is eltart. Most 23 napra jelentkezett a minimális, tényleg cseppnyi barnázás. Tanácstalanná váltam, eddig úgy gondoltam várok még 2-3 ciklust, hátha rendeződik a vérzés, de most felmerült bennem, hogy hívjam az orvosom, bár sajnos őt még nem ismertem annyira, tavaly ősszel nyugdíjba ment az előző orvosom, akihez több mint 15 évig jártam és az "új" orvosomat még nem ismerem annyira, hogy merjem hívni, talán feleslegesen, szeptemberben voltam nála rákszűrésen, ami P2 lett és mindent rendben talált.
Pár hónapja intenzívebben mozgok, sportolok, Kangoo, TRX, arra is gondoltam, hogy talán ez is okozhatja a problémát.
Segítségét, tanácsát kérném, hogy ebben az esetben mi a legjobb, amit tehetnék? Utalhat e valamire ez a vérzészavar? Esetleg lehetséges e az, hogy ki kellene vetetnem a Mirénát? Talán nem fogadja el a szervezetem?
Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Tünde


Kedves Tünde! Ez a panasz lehet a Mirena mellékhatása, ezért is nem szeretem alkalmazni. Egyebet sajnos vizsgálat nélkül nem tudok Önnek mondani. Szeretettel üdvözli dr. Hamvas Ferenc

rákszűrés eredmény  2015. március 3. 18:14   #110783 

Kedves Doktor úr! 23 éves vagyok! Kérem, elemezze a cytológia eredményemet!
Negatív, dysplasiára és malignitásra
masszív gyulladás
Laphámsejt elváltozások:
Atypusos laphámsejtek (ASC) ()(ASC-US) ()(ASH-H)
Enyhe fokú intraepithelialis laphám lesio (L.SIL) ()HPV()CIN 1
Kifejezett fokú intreapithelialis laphám lesio(H.SIL) CIN 2 és CIN 3
Egyéb:
Mirigyhámsejt elváltozások
Atypusos mirigyhámsejtek (AGC-NOS)
Atypusos mirigyhámsejtek inkább neoplastcus (AGC)
Nagyon köszönöm válaszát!


Önnek nincs semmi baja. Nem tudta volna ezt már a korábbi leveleiben megkérdezni?

Csomó a mellben  2015. március 3. 18:12   #110782 



Tiszteletem!
A kérdésem a következő lenne:22 éves vagyok!Van egy csomó a bal mellemben és még tejszerű váladék is folyik belőle. 3 hónapja voltam orvosnál,megnézték,azt mondták hogy eltérés nincsen,éljek vele együtt.Aggódok,mert azóta nőtt is, és elég érzékeny! Valóban nem lehet tenni semmit?? Nagyon köszönöm válaszát!


Ez egy övön aluli ütés volt....

Csomó a mellben  2015. március 3. 18:07   #110781 

22 éves lány vagyok újra! Nagyon köszönöm válaszát! Megnézték uh-on,és csak annyit mondtak hogy eltérés nincs,tanuljak meg vele élni! Csak mivel nőtt is már, nem gondolom hogy ez csak ennyi lenne!


A kérdés az, hogy mennyit nőtt, illetve hogy aki nézte, az mennyire volt jó szakember. Látatlanban sajnos nem tudok Önnek többet mondani.

előző oldal  5536 5537 5538 5539 5540  
Vitassa meg kérdéseit a társalgóban is!
Önnek a Várandósság és szülés témakör fórumait ajánljuk.
szakemberkereso
search.gif Szakember keresés...
Hirdessen az Orvostudakozón
Diagnózis.hu
©2007-2015 Orvostudakozó - Minden jog fenntartva!